Oldalunk cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben lehessen részed, amikor nálunk jársz. Az "Rendben" gombra kattintva hozzájárulsz az elfogadásukhoz. További tudnivalók az Adatvédelmi nyilatkozatban olvashatók.

Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/

Amikor nem a fájdalomcsillapító hiányzik…

Legalább egy tucat különféle fejfájás létezik. Szinte nincs ember, aki ne találkozott volna azzal a fajtájával, ami délután 4-5 körül kezdődik a tarkó tájékán és lassan erősödik fel estig, majd másnapra magától elmúlik, akár kezeli valaki akár nem. Gyakrabban jelentkezik nyáron és melegben. Ha nem a fájdalomcsillapító hiánya okozza, akkor mi?

Ennek oka majdnem minden esetben a test elektrolit háztartásának felborulása, egyszerűbben szólva a sóhiány. A sók közül is legtöbbször a kálium hiánya váltja ki ezt, és nők esetében kétszer gyakrabban fordul elő, mint férfiaknál. Nem praktikus sóhiányt fájdalomcsillapító segítségével “kezelni”. Néha egyetlen mokkáskanál konyhasó is megoldja a helyzetet, de napi 2-3 adag speciálisan összeállított vitamin, ami bővelkedik ásványi sókban, főleg káliumban, és tartalmaz némi b-vitamint segíthet megakadályozni a sóhiány okozta fejfájás kialakulását, és mellékesen energikusabbá teszi az embert.

Sportolók és izzadósok

Egy kiadós edzés vagy olyan fizikai munka során, ami fokozott verejtékezéssel jár, nem csak víz távozik a pórusokon, hanem értékes ásványi sók is. Ezek hiánya fáradttá teszi az embereket, és legtöbben ezt éhségként élik meg. Ez természetes, és ez valójában éhség. De nem egy újabb adag pizza hiányzik főleg, hanem egy kis só. Elsősorban kálium, kalcium, foszfor és magnézium. (Volt is már szó egy korábbi cikkünkben a rejtett éhségről, de ott az elhízással kapcsolatban. Ott sem egy újabb adag étel hiányzik, hanem a tápanyagok, ahogy itt sem a fájdalomcsillapító hiánya okozza a problémát.)

Az ásványi sók mellett fontos jelentős mennyiségben (min. 1000mg ) C-vitamint is fogyasztani. A c-vitamin segíti az izmok és inak regenerálódását egyik edzéstől a másikig, mert a c-vitamin a kollagénképződés legfontosabb támogatója.

Edzés előtt elfogyasztva ezeket nagyobb kitartást érhetünk el vele, edzés után pedig segít a feltöltődésben.

Légkondícionálás, ásványvíz

A száraz, légkondicionált levegő az autónkban és az irodában azt okozza, hogy a szervezetünk kiszárad. A dehidratált állapot megakadályozására – helyesen – mindenki a rendszeres és fokozott vízfogyasztást javasolja. Legyen ez ásványvíz vagy tisztított csapvíz, viszont ásványi só pótlás nélkül felborítja a szervezetünk elektrolit háztartását.

A helyes folyadékpótlás az lehetne, hogy ásványi-sókban gazdag zöldségleveket fogyasztunk, vagy amikor tiszta vizet iszunk, naponta 2-3 alkalommal adjunk hozzá egy adag vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó multivitamin italport. Ezzel energikusabbá válunk akkor is, amikor mások elpillednek estére. Ha ez probléma, adjunk nekik is egy adaggal.

Tartalomhoz tartozó címkék: Blog Kánikula Fájdalom Sportolók