Oldalunk cookie-kat használ, hogy kellemesebb felhasználói élményben lehessen részed, amikor nálunk jársz. Az "Rendben" gombra kattintva hozzájárulsz az elfogadásukhoz. További tudnivalók az Adatvédelmi nyilatkozatban olvashatók.

Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/
Mint minden weboldal, a webshark.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket. További tudnivalókat a cookie-król Adatvédelmi szabályzatunkban találsz. - Olvass tovább a következő címen: https://webshark.hu/hirek/kotelezo-cookie-hasznalat-tajekoztatas/

40%-KAL KEVESEBB SZÍVROHAM

Szívroham és érelzáródás ellen

Havi egy nap böjt 40%-kal csökkentheti az esélyét az érelzáródásnak, derült ki egy kutatásból, melyet Utah Egyetem közölt az Amerikai Szív Szövetség (American Heart Association) néhány éve tartott konferenciáján. Miért vezethet a böjt a szívroham és a szívbetegségek csökkenéséhez?

A kutatók először arra figyeltek fel, hogy a betegnyilvántartásban a mormonok között
sokkal kevesebb az ilyen megbetegedés, mint a nem mormonok körében Utah államban. Ezután megvizsgálták az érelzáródásos esetek dohányzási szokásait is.

A kutatók ezután felmérést végeztek 515 emberrel, akiknek 92%-a mormon vallású volt. A résztvevőket kikérdezték a vallási szokásaikról, beleértve a rendszeres böjtöt, a koffein és az alkohol kerülését, a pihenőnapok betartását és az egyházuk támogatását pénzzel vagy karitatív munkával egyaránt.

Van összefüggés?

Az öt különböző vallási gyakorlatból csupán a böjtnek volt kimutatható kapcsolata a szívbetegségekkel. A rendszeresen böjtölők közül 59%-nak alakult ki szívbetegsége, a nem böjtölők közül 67%-nak. A különbség akkor is hasonló maradt, amikor az eredményeket korrigálták a kor, testsúly és egészségi státuszok (diabétesz, magas vérnyomás) szerint.

A kutatást vezető Benjamin Horne szerint nem teljesen tiszta számukra, hogy miért vezet a böjt a szívbetegségek csökkenéséhez. Volt olyan feltételezésük, hogy a böjt rendes betartása összefügghet a jobb önkontrollal az étkezésben is, de az is lehet, hogy ennél sokkal közvetlenebb a kapcsolat.

Amikor a test nélkülözni kénytelen az ételt és főként a cukrot, megállítja az inzulin termelését. Ez megelőzheti az inzulin érzékenységgel kapcsolatos betegségeket, mint a 2-es típusú diabétesz, ami rizikó faktora a szívbetegségeknek.